söndag 7 augusti 2011

Jag hatar Twitter!


Den nya versionen av Twitter som lanserades har varit buggig och extremt irriterande. Det har blivit mitt hat-objekt under det här året, men jag har i nuläget valt att nedgradera och nu verkar det fungera bättre igen, även fast det blir fulare med typsnitt osv osv...

Buggen gör att man hela tiden måste skriva om och komma ihåg det man skrivit och mitt korttidsminne är inte så bra, så jag blir helvetiskt irriterad, jag kommer alltså inte ihåg vad jag skrivit och resultatet blir att jag inte kan skriva någonting. Helt oacceptabelt.

I övrigt så är också twitter stressframkallande, vilket jag också hatar, men... det är fortfarande individuellt hur man vill använda twitter och därför så behöver jag inte hata twitter p.g.a. den anledningen. Ur säkerhetssynpunkt så har Twitter ett problem, precis som Facebook.

Det finns mycket man kan skriva om Twitter och enligt min åsikt så är det mesta negativt, men det finns en del positivt också och det är ju att man har möjlighet att läsa litegrann om andra personers tankar och funderingar och sånt där, men jag känner inte att jag har tid med det.

Jag fortsätter att använda Twitter, men jag måste köra den gamla versionen och jag har märkt att det fungerar bättre. Inga allvarliga buggar hittils, hmm...

1 kommentar:

Khelben sa...

Twitter = årets hatobjekt!

Det är t.o.m. värre än vad jag skrev här då det är fler felmeddelanden som tar bort allt vad jag skriver...