lördag 10 september 2011

Ancient Empire II - mobilspel


I torsdags natt (8:e sept.) så klarade jag av Ancient Empire II. Jag har alltså kommit igång med att testa på mobilspel och det tog mig 1 vecka att klara av alla nivåer, inkl. en del väldigt sena kvällar...

Det är hittils det enda mobilspel som jag fastnat för, men snart ska jag ge mig ut i djungeln igen bland mobilspel för att se om det finns något mer som jag kan få tag på. Annars så är jag inte överdrivet förtjust i just mobilspel, men jag tyckte att det var värt en chans och tydligen så finns det spel som håller god kvalité.

Spelet är från 2005 och blev utsett för årets spel i England.

9 kommentarer:

Simon sa...

se där. dem är roliga att spela tycker ja. i alla fall vissa. men det känns mycket bättre med psp eftersom man har ordentliga kontroller. skulle gissa att nyaste mobila spelkonsollen från nintendo kan vara bättre. vet inte vad den heter, men den äldre varianten heter nintendo DS. dock mycket dyrare också förståss och plånboken styr valen man köper. lite som pc/mac ;)

Khelben sa...

Det som är tråkigt med konsoller, det är att spelen kostar så sjukt mycket, det är inte kul. 8-(

Linux och gratis-spel men även gratis-spel på mobilen gör mina kvällar bättre med ordentligt med mat i magen istället.

Simon sa...

man kan tanka ned spel gratis och överföra via usb :) du kan även emulera amiga spel/snes mfl. mycket spel kräver dock ett stort minneskort eller flera att byta mellan medan när man inte är hemma

Khelben sa...

Kan man stoppa in ett vanligt usb-minne i en PS3:a?

Spock sa...

Tjo, jo du kan använda usb minne på ps3a. men tänkte du på nåt speciellt angående funktunaliteten?

Khelben sa...

Jag tänkte att man kunde använda USB enheten som lagringsenhet (spara spel på), det finns ju så stora USB stickor idag, men misstänker att dom inte gjort det så.

Spock sa...

du kan använda usb sticka som lagringsenhet för sparade speldata(tex som backup) sen kan man spara filmer musik, bilder på stickan för att sedan spela upp den via ps3an.

Khelben sa...

Japp. Man får sänka kravnivån litegrann ser jag, men en klar förbättring från PS2.

Spock sa...

det ska även gå att köra typ en nes emulator men det krävs lite trixande och är inte värt besväret.