lördag 3 september 2011

IPad 2 saknar multi tasking?

Enligt en skribent från The Tech Report så saknar IPad 2 multi tasking.

Ja... vad ska man säga egentligen? Amiga hade multi tasking för nästan 30 år sedan... Varför jämför jag en tablet med en dator kan man också fråga? men en tablet är en dator så det känns som en rättvis jämförelse. Jag har aldrig haft några planer på att köpa in någonting från Apple i huvudtaget, men jag kände mig nyfiken och jag måste erkänna att jag trodde själv att en IPad 2 var riktigt bra! Men jag skulle inte stå ut eftersom att det är någonting som jag stör mig på väldigt hårt, även när det gäller mobiltelefoner.

Den ser dock riktigt cool ut, men kan man inte köra Linux på en IPad 2 så faller den också bort ganska hårt, hittils så har dom inte lyckats (enligt information som jag känner till) enbart med IPad 1.

Så nu vet jag det, det är inget att ha m.a.o. Men... IPad 3 kan å andra sidan bli någonting mycket intressant för man ser på en gång en enorm utveckling mellan IPad 1 och 2. Dom har bl.a. skrivit att den ska kunna spöa en vanlig PC som ligger 5 år tillbaks i tiden och... det beror nog på väldigt mycket vilken PC man jämför med, men enligt vad jag förstått och enligt det jag läst, så kommer vanliga PC datorer i hemmen att minska dramatiskt p.g.a. att små bärbara enheter (pluttiga skitsaker ;)) ersätter dom stora och tunga grejerna (sånt som jag gillar).

Tummen ner för IPad 2 alltså. Men lycka till för Er som ändå vill köpa den. Valet är ju fritt, men den hamnar inte i mitt hem iallafall. ;)

Källa.

3 kommentarer:

Simon sa...

jag har förstått att man kan köra linux på psp :-) givetivs kan du sannolikt då glömma att spela några som helst spel på den :p

men vill man ha linux on the run så kan det ju gå, du kanske till och med kan få någon typ av grafik med lite tur :-D hehe

Khelben sa...

Hmm.. Linux i all ära, men jag skulle inte vilja köra Linux på en PSP.

Jag brukar mest vara nyfiken ang. vilka möjligheter som finns.

Tycker du gör rätt i att inte försöka köra Linux på din PS3:a exempelvis, för det behövs ju inte, eller hur? :)

Simon sa...

nopp så är det ju. även om själva systemet är lite sisdär som vill man spela på sin spelmaskin. det är trots allt det den är byggd för och det klarar den galant