onsdag 12 oktober 2011

Att leva tillsammans på distans

Det var tänkt att Mary skulle komma hit till Sverige i slutet av förra månaden. Flygbiljetten var bokad och allting men på väg hit till Sverige så blev hon rånad och misshandlad i New York och efter 1 veckas utredning hos New York polisen så har dom inte kunnat ta fast gärningsmannen.

Idag är den 12:e oktober och Mary kom inte längre än till New York. Hon har berättat för mig att jag inte ska behöva oroa mig för henne i nuläget och att hon fått hjälp så hon klarar sig. Jag vet inte alla detaljer, men jag nöjer mig med detta tills vidare.

Jag är en tålmodig man så jag fortsätter att vänta på den här tjejen samtidigt som att jag har ett utredningsarbete vid sidan av för att kolla upp om saker och ting stämmer och så, men det är inte mycket material jag har till förfogande i nuläget och med respekt för hennes situation och att inte tvinga mig på, så blir det tiden som kommer att fortsätta att avgöra vad hon vill och vilka möjligheter hon har för att vi slutligen ska kunna träffas, jag både tror och vet att man kan gå varandra på nerverna ibland och att få möjlighet att andas och reflektera över ens situation kan ibland vara en del av lösningen.

Jag har en önskan att få träffa henne innan jul det här året och jag har också valt att undvika att fixera mig på hur mycket det kostat mig, för det är egentligen inte relevant. Vad som är relevant är att man ska få möjlighet att kunna leva ett bra liv tillsammans och det innebär ökad förståelse för varandra som partners och hittils så har jag känt att det finns mycket att jobba på, samt att jag gör mitt bästa för inte läcka ur mig information som jag tror mig skulle kunna skada relationen på lång sikt.

När hon repat sig och mår bättre igen, så får vi se hur förutsättningarna ser ut och vilka möjligheter hon får för att kunna få ett betalt arbete här hemma i Sverige är ju också något som både hon och jag behöver utreda när hon kommer.

Distansförhållandet har passerat 2 år och det har varit mycket svårt att balansera mitt vanliga liv med hennes och få allting att fungera, men genom att avstå från att köpa grejer så har det fungerat.

Jag tycker att det bästa med Mary är att hon är envis och jag fortsätter att hoppas att denna envishet kommer att göra det möjligt för oss att kunna fortsätta tillsammans som ett gift par på det personliga planet, så småningom.

Inga kommentarer: