söndag 13 november 2011

Google Web history - vansinne!


Nu under morgonen så såg jag en s.k ny funktion från Google. De har alltså sparat all web-historik som ligger knutet direkt till mitt google konto, vilket innebär att om någon skulle hacka ens Google konto, att den personen kommer åt alla websajter som du besökt sedan Google började registrera alla websajter som du besöker. Jag raderade nyss all historik och då läggs hela funktionen i paus läge och slutar registrera sparandet mot google kontot.

Det är en sak att det sparas i webbläsaren för det ligger ju på datorn, men det här är rena katastrofen! För ju mer man tänker på det, desto värre blir det. Alla webbsajter som du besöker där du har olika lösenord etc etc.. och alla vet att dåliga lösenord snabbt kan hackas! Alltså... helvete Google! Det här var inte bra. Det här är drömmen för alla människor som vill åt dina lösenord och som vill veta allting om dig...

I övrigt så tycker jag fortfarande att Google är OK, men dom kan inte göra hur som helst och vad som helst och allting ska vara bra, det här är skit enligt min åsikt.

Inga kommentarer: