torsdag 3 november 2011

Ingen Mary i Sverige

Ja... flygbolaget Turkish airlines ville inte släppa på min tjej Mary Ann Adams på flyget den här gången. Varför vet jag inte exakt just nu, har fått en förklaring som jag inte är nöjd med så jag får utreda detta efter bästa förmåga.

Jag kan konstatera att hon inte kommer hit till Sverige nu dom kommande dagarna (som det var tänkt) utan det blir fördröjt på framtiden. Jag har ett utredningsarbete framför mig där jag behöver få kontakt med flygbolaget för att se om hon kan få pengarna återbetalat för flygbiljetten som jag sponsrade med förra månaden.

Det viktigaste är att hon är OK. Hon och jag träffades i augusti via nätet och etablerade våran relation för över 2 år sedan nu och jag har kämpat under en lång tid för att hjälpa henne i hennes liv och det har varit en hård kamp och allting har inte varit roligt heller.

Med över 2000 e-mails från min tjej sedan år 2009 så kan man säga att arkivet börjar bli tungt nu. Att få träffa den här kvinnan fysiskt har varit målet ända sedan vi fick kontakt, men jag har känt att hon hellre velat bo i USA än att flytta hit till Sverige, kanske är det orsaken, vet ej, men jag har upplevt att det vänt och att hon vill flytta hit och bo tillsammans med mig, men det drar ut ytterligare på tiden. Det hon behöver i nuet är ett betalt jobb och hon har meddelat mig att hon ska försöka få det, men att det krävs att man har en ekonomi för att kunna söka jobb där borta.

Notering: hade Western Union återbetalat mig pengarna inom 24 timmar så hade Mary kunnat vara i Sverige idag. Det drog ut på tiden och allting blev dyrare, tyvärr, mycket dyrare.