fredag 18 november 2011

Jag och Mary år 2012?


Jag väntar vidare på min Mary... Så här ser nästa resa ut, från Turkiet till Sverige.

Av säkerhetsskäl så anger jag inte staden hon bor i för denna blogg, men det jag kan skriva är att det här är inget för den otålige och som vanligt så finns det inga garantier för att det blir så här, men jag kommer att göra vad jag kan för att förverkliga detta och under tiden så ska jag försöka att leva ett mer normalt liv nu under vintern och satsa mer på mig själv, vara mer egoistisk, men aldrig sluta tänka på henne, men p.g.a. av allt strul och hennes oförmåga att kunna bevisa saker och p.g.a. kylan och årsstiden här i Sverige, så måste jag bli mer återhållsam och försiktig.

Jag har positiva nyheter från Försäkringskassan iallafall och så länge jag håller mig till deras regler så kan jag få en ny anställning på ett företag utan att förlora trygghet i min ekonomi, antingen i slutet av det här året eller i början på nästa, allt beroende på hur det hela ser ut och jag vet att Mary är stolt över mig när jag har ett betalt arbete och... japp, det innebär också att hon får mer pengar, vilket hon behöver. Lite synd att amerikanska tjejer tycks ha problem att bränna pengarna när det väl anländer, men det är sällan värt att bråka om pengar, mer värt att lägga ner tid på förståelse och samarbete, enligt så som jag ser på saken, men... f.r.o.m. den här månaden så blir jag mer egoistisk, alla mina löner som jag fick i somras gick till min tjej så... mm... jag är mycket generös för min tjej och det är för mig också ett sätt att visa kärlek för någon som jag bryr mig om.

Det som jag tycker är sjukt och jag måste skriva detta, det är att Mary är en tjej som borde kunna ha levt på sjukersättning, men istället så har hon fått min som jag får här i Sverige istället. Eller... iallafall hälften. Så alla som lever i ett förhållande där ute vet att det kostar pengar att ha tjej, och efter 2 år nu så kan jag konstatera att jag vet hur det känns, för det är likadant för mig, även fast jag aldrig får möjlighet att ta henne i handen...