onsdag 30 november 2011

Mary och Turkiet


Mary är för tillfället bosatt i Turkiet och där kommer hon att bo ända tills jag har råd att kunna få henne därifrån hit till Sverige och tills dess så har jag tagit på mig ansvaret att fortsätta att hjälpa henne. Hon är OK, men det är hårt att sova på golvet...

Hennes klagomål gör mig påmind om att hon lever även i dom mest svåraste situationer. Jag har lärt mig att uppskatta dom, även fast det är mer avkopplande då hon känner sig lugnare och mer trygg i hennes situation. Hon förväntas klara sig 3 veckor framöver med den hjälp som jag gett henne och framtiden får utvisa hur hon kommer att kunna klara av detta.

Tanken var att jag skulle få se bilder från Turkiet, men p.g.a. ekonomiska anledningar så får hon nöja sig med mat i magen istället och sedan får jag läsa vad hon skriver istället. Ekonomin erbjöd inte mer än så den här gången till Marys besvikelse, men det är inget att göra åt.

Att träffas i början av år 2012 är målet i nuläget och jag kommer givetvis själv också att vara OK under den här tidsperioden...