måndag 5 december 2011

Försäkringskassan anmäld!


Jag anmälde Försäkringskassan till JO den här kvällen för diskriminering. Även fast jag hållit mig till reglerna så har jag blivit återbetalningsskyldig på nästan 20000 kr. Alltså, hur fan ska jag ha råd med det?

Så nu kan vi lägga till den berömda Försäkringskassan i ytterligare dålig statistik framöver. Jag får se om JO hunnit kolla på det här inom en vecka. Slutgiltigt beslut ang. återbetalning förväntas jag få lagom till jul. Vilket fint avslut på det här året...

5 kommentarer:

Khelben sa...

Jag lever på burkmat dom kommande 2 veckorna för övrigt, emm... Försäkringskassan betalar ut för mycket pengar??

Mmmmmm... JO, hjälp!

Khelben sa...

I övrigt så är det som så att skulle jag få ett negativt utslag i slutet av det här året, då tar jag kontakt med advokat.

Det är helt enkelt alldeles för mycket pengar. Så man får se, jag ger mig inte utan kamp, den saken är helt säker.

Khelben sa...

Jag upplever i nuet att Försäkringskassan är FALSKA då dom hävdar att anledningen till varför jag kommer att behöva betala tillbaks pengarna (ej slutgiltigt besked än så länge) är p.g.a att mitt sommarjobb blev utökat till totalt, som dom som skriver (vilket inte heller är sant) att jag skulle ha ARBETAT under 3 månader. Det har aldrig varit sant, då man tar hänsyn till s.k arbetad tid, vilket det borde handla om, men jag förstår att det förstås inte gör det, utan att det handlar om någonting helt annat, jag var ju dessutom sjuk under tidsperioden på totalt 4 dagar då jag inte gick till jobbet, men på något sätt så fick Försäkringskassan för sig att jag hade jobbat hela 3 MÅNADER, det är bara en stor lögn allting.

Jag kontaktade EU parlamentet nu under kvällen och inväntar kontakt från deras s.k anti-diskrimineringsverksamhet, för jag läste på deras webbsida att EU parlamentet har detta och man kan då ta kontakt med svensk myndighet för att kolla om allting står rätt till, vilket det förstås inte gör.

JO blundar och vill inte ta mig mig på allvar, så jag ska ta reda på hur jag ska göra för att anmäla dom också och får jobba på detta imorgon.

Sedan så kommer jag att fundera på att göra en polisanmälan mot handläggaren på Försäkringskassan som utfärdat beslutet och det har jag läst att det är någonting som man kan göra, man kan alltså anmäla en person som jobbar på Försäkringskassan, men när man anmäler HELA myndigheten, då är det JO som man tar kontakt med, vilket jag har gjort.

Just nu så behöver jag sova iallafall, det finns väldigt mycket att jobba på här borta...

Jag har mer än 2 månader på mig att bli att bli färdig på det här, så jag har tiden på min sida iallafall.

KICK AS!

Khelben sa...

Jag ska också ta reda på om Försäkringskassan genom deras s.k beslut på återbetalning genom deras s.k "beslutsmotivering" om det stider mot någon lagparagraf någonstans utöver det jag sett.

Men det är verkligen bullshit att jag arbetade så mycket som 3 månader och papperna som Försäkringskassan fått av mig som innehåller lönespecifikationer, vilket jag inte ens ville skicka iväg, men det var inget jag bråkade om p.g.a hur lagen ser ut, så ser man KLART och TYDLIGT att jag var sjuk under totalt 4 dagar och det finns inga konstigheter med det heller.

Så fort man överstiger 3 månader så kan ens sjukersättning ryka p.g.a. deras regler, fast jag låg t.o.m. under 3 månader, en bra bit under faktiskt, och får man beskedet från handläggare att man ska göra på ett visst sätt, då gör man på ett visst sätt, dvs. jag gjorde EXAKT in i minsta detalj som jag handläggare berättade för mig att jag skulle göra, det är ingenting som jag ska behöva betala för.

NÄ, det är skit det här.

Khelben sa...

SÅ... nu kontaktade jag ombudsmannen för europeiska unionen och har framfört att jag blivit dåligt behandlad.

Det är givetvis ingen synd om mig, men jag kräver rättvisa och man får se...

Polisanmälan ang. handläggaren på Försäkringskassan lägger jag på is ett tag fram över, eftersom att jag inte fått hem slutgiltigt besked ang. återbetalningen än så länge, så jag inväntar det först.

Diskrimineringen står jag dock fast vid och det är olagligt, alltså ett tydligt lagbrott.