lördag 18 februari 2012

Ang. flash-spel


Jag har ändrat min uppfattning ang. flash-spel efter att jag spenderat mer tid inne på addictinggames.com. Min senaste prestation är från Protector IV där jag lyckades kämpa mig till 50 st talangpoäng. Speltiden för spelet har passerat 17 timmar och det börjar kännas som jag kommit halvvägs in i spelet nu.

Jag kollar på film samtidigt som jag spelar samt avslagna ljudeffekter och musik från spelet. Det är utmaningen att klara av spelet som driver mig till att spela det.

2 kommentarer:

Khelben sa...

Glömde tillägga att spelen som jag spelar är länkat mot Kongregate ( http://en.wikipedia.org/wiki/Kongregate ) som slår ihop poäng från olika spel, därav så får man ihop en status över vad man åstadkommit där inne.

Känner inte att jag vill lägga ner allt för mycket tid på dom här spelen, då jag hellre lägger ner tid på mer meningsfulla saker, men att utforska och prova nya saker var det som drev mig mot tjänsten och att spelen inte är låsta mot Windows-plattformen gillar jag också ds.

Flash-spel är annars något som går väldigt hårt på processorn om inte grafikdrivrutinerna utnyttjar acceleration från flash, vilket både Radeon och nVidia korten klarar av i dom som finns ute på marknaden idag, men givetvis inte mitt då det släpptes för snart 10 år (!) sedan...

Khelben sa...

Alla kort från Radeon HD ska kunna utnyttja denna teknologi vilket då avlastar mycket kraft från processorn.

Endast nyare mjukvara kan hantera den nya teknologin...