söndag 12 februari 2012

Min arbetsplats

För att få in lite positiv information i den här bloggen så kan jag konstatera att jag har en arbetsplats att gå till varje vardag och jag har bra arbetskollegor, jag lyckas göra ett bra jobb och jag har det bra där borta. Det finns alltid mycket att göra när man kommer dit och projektet som jag är delaktig i är planerat att avslutas nu till sommaren.

Jag befinner mig ute på arbetsmarknaden sedan i december förra året och mina kunskaper räcker för det jag behöver göra där jag jobbar. Det är inte drömjobbet, men det faktum att jag har ett jobb gör att jag klarar mig bättre och så. Stressen för min del upplever jag också som acceptabel, det är annars någonting som gör att jag lätt kan få ont i magen...

Jag kan också konstatera att hade jag läst alla brev som jag fått från Försäkringskassan så hade jag varit helt sjukskriven idag på 100% jag hade inte orkat gå till någon arbetsplats och tjänat några pengar. Det är Försäkringskassan själva som gör att man måste sjukskriva sig, man kan tänka sig ironin i det hela, en myndighet som ska försöka hjälpa människor ut i arbetslivet men gör motsatsen. Det är verkligen bra jobbat!

Inga kommentarer: