lördag 25 februari 2012

Positiva nyheter - livet

Mary kommer att stanna kvar i Turkiet medans jag fortsätter att försörja henne ekonomiskt ända tills den dagen kommer då jag kommer att ha råd att betala hennes flygbiljett så hon kan åka hit.

Detta innebär också att hon kommer att kunna känna sig trygg där borta och det är ju bra och mitt liv blir rätt OK det med (förhoppningsvis).

Sett ur en positiv synvinkel så kommer jag att bli tvungen att bli mer attraktiv på arbetsmarknaden och försöka få ett jobb den kommande framtiden med bättre lön, samt bättre utvecklingsmöjligheter, något jag inte har i nuläget. Det som är bra med mitt jobb är att jag inte vantrivs t.e.x. utan det är OK.

Det var väldigt länge sedan sist jag levde som ensamstående (i verkligheten alltså) nu och det påverkar givetvis min ekonomi på ett mer negativt sätt om jag inte lyckas tjäna tillräckligt mycket pengar. Att ha ett jobb är OK, att leva på enbart sjukbidrag är smärtsamt bortom alla gränser, så det är inget alternativ såvida jag inte tänker spendera 8 timmar varje dag åt att leta burkar... (jag har gjort det förut)

Så det kommer att bli bra. Siktet är inställt på augusti månad och det är inget jag kan styra över själv, utan som frisk människa så måste man anpassa sig och att vänta ytterligare 5 månader, det är... ja... man får se om det kommer att gå snabbare än så, men då är enda möjligheten att hon lyckas få ett jobb i Turkiet och utan arbetstillstånd så har det inte varit möjligt, hittils.

Jag får satsa på en ny dator sommaren 2013, så länge den går igång när man trycker på knappen så... Det blir säkert inga problem där heller, får man hoppas.