lördag 31 mars 2012

Jag går ur Svenska kyrkan


Äntligen så tog jag då beslutet att gå ur Svenska kyrkan! Jag har säkert tänkt på det 100 gånger vid det här laget, men det har inte blivit av.

Det finns en anledning att vara medlem i Svenska kyrkan, även om man är icke-religiös som mig själv, och det är p.g.a. att pengar tas härifrån och ges till hemlösa, men jag har varit medlem länge nu och nu när jag börjat arbeta mer än tidigare så blir det dyrare för mig och min relation med Mary gör att jag måste spara in rejält, det är enda sättet att förbättra min livssituation.

Medlemskapet hos IOGT-NTO har också blivit upphävt och accepterat, men jag fortsätter som helnykterist iallafall och tycker personligen att IOGT-NTO är en bra organisation, men varenda krona är viktig här borta, tyvärr...

1 kommentar:

Khelben sa...

Bekräftelsebrev blev hemskickat till mig under den här veckan, så nästa år slipper jag betala kyrkoskatt!

Det är positiva nyheter för min framtida ekonomi! Vi måste alla spara i tider som dessa och jag gör det som krävs för att förbättra min ekonomi.