lördag 31 mars 2012

Mary och Turkiet


Mary blev slagen i ansiktet igår av turkisk polis. Hon är inte OK och hennes inställning till Turkiet har förändrats till en mer negativ syn...

Jag måste få henne därifrån.

Strategin för henne att åka till Turkiet var aldrig att bosätta sig där, men nu har hon lyckats leva där (med min hjälp) ända sedan december förra året och även fast turkiska immigrationsverket fått alla pengar som dom behöver och hon ligger inte efter med en enda räkning, så verkar det som att polisen inte gillar henne och kräver henne på pengar för "en försäkring" och det som förutsättning för att hon ens ska få tillåtelse att ta flyget därifrån.

Det ser ut som det blir i slutet av juni som jag kan få henne därifrån. Vad som händer med henne innan dess kan jag inte bestämma över och hon har blivit hotad många gånger och säger att knarket i staden är en vanlig företeélse och alla vet vad det innebär och Turkiet som ett semester-paradis skulle enligt det som hon har berättat lätt kunnat bytas ut mot ett knark-paradis...

Mary knarkar inte, dricker aldrig sprit, hon tror på gud och gör aldrig illa någon. Det är en mycket snäll tjej som blir illa behandlad.

Det är min framtida fru och nuvarande levnadspartner och distansförhållandet startade i augusti år 2009 och det finns ingen annan tjej för mig.