lördag 21 april 2012

Jag bloggar vidare...


Så här ser intresset ut för min blogg sedan starten på det här året 2012.

Tiden går frammåt och jag bloggar vidare allt eftersom jag orkar och känner att jag har något som jag vill skriva om. Jag hoppas på att kunna skriva mer om dom senaste framstegen som görs inom Linux och hur det kommer att påverka hur jag arbetar med min PC hemma.

Ett bra operativsystem och hur det betér sig, det är då jag kan pressa det hårt under drift utan att det brakar ihop. En orsak till detta betéende är att kunna höja upp effektiviteten hur man arbetar med applikationerna i systemet, det intresserar mig.

Windows är ett hopplöst handikappat system som inte tål hårda påfrestningar trots hög fps i dom senaste spelen. Linux är långt ifrån perfekt det också, men det är enligt min åsikt ett mycket bättre OS då Linus faktiskt har disciplin på vad som får läggas in i Linuxkärnan och vad som inte får finnas där.

Jag tror samtidigt på frihet och det innebär att alla har rätt att välja själva vad dom vill ha när det gäller både operativsystem och applikationer. Jag använder Linux hemma eftersom jag tycker att det är bäst och inte nödvändigtvis att det skulle vara det. ;-)

Inga kommentarer: