torsdag 19 april 2012

Livet är tufft!


Ungefär 30% av hela min lön går den här månaden till Turkisk polis, annars kommer dom att slå henne, något som dom redan gjort dessutom.

Jag ställer givetvis upp för min tjej, för det gör jag alltid! Enligt information som jag fått så är knark och korruption alldeles för vanligt förekommande för att jag skulle vilja bo där, jag känner också att det är dåligt av det turkiska styret att dom inte lyckas hålla det under kontroll, det är helt oacceptabelt!

Det som är positivt i mitt liv, det är dels att jag har ett jobb (vilket innebär försörjning åt mig och Mary) och dels att jag är tillräckligt frisk för att kunna göra ett bra jobb.

Jag vet att Mary är jätteglad över att hon har mig och hon är otroligt tacksam för den hjälp hon får (att veta att man är älskad ungefär 100 gånger i veckan, det är ungefär där nivån det legat, men det har blivit kylare, vilket är förståeligt). Det känns bra att kunna hjälpa en person på det här sättet och jag är också tacksam över att jag kan göra detta.

Min nuvarande plan är att stärka min ekonomi genom att leta burk varje helg framöver (jag får se om jag orkar...). Det kommer att gå åt 7-8 timmar per promenad och vad jag tjänar, det vet jag inte i nuläget, men det lär variera, det brukar kastas ut väldigt mycket Red Bull, det vet jag. Hur mycket man hittar beror på vädret, fester runt omkring och... vad man orkar bära hem...

För att göra framsteg i livet så måste man kämpa och det kommer att bli stentufft framöver. Jag vet inte exakt hur mycket jag orkar med, men jag ska försöka göra allt vad jag kan. Det är planen. Att leta burk på vardagar, det orkar jag inte...

Inga kommentarer: