söndag 29 april 2012

Mary och Turkiet


Min tjej Mary klarar sig till nästa helg, sedan så har hon helt slut med mat där borta.

Jag kan inte hjälpa henne så som det ser ut idag, men att ta sig ut och leta burk är det som jag ställt in mig på att börja göra den kommande framtiden, det har varit lite kyligt och det har inte funnits tillräckligt mycket att plocka för att det ska ha varit tillräckligt lönsamt, man bränner ju energi på 7-8 timmar och det måste man på något sätt försöka ta med i beräkningen.

Att hon är olycklig och inte vill bo där borta i Turkiet känner jag till sedan tidigare, men tack vare mig så har hon kunnat betala varenda räkning som hon tvingades att betala där borta och det innebär att hon är trygg (på den biten), men maten är ett stort problem för henne och jag vet inte riktigt hur vi ska lösa detta, men jag har 1 vecka på mig f.r.o.m idag. Kul? Inte ett dugg!

Turkisk polis, samt förlängt uppehållstillstånd via det turkiska immigrationsverket har kostat mycket pengar den här månaden och roligare än så är det tyvärr inte.

Jag är glad över att hon lever, men den här månaden blev dyr för mig och jag har ju räkningar och sånt som måste betalas här i Sverige, vilket jag också gör, varje månad. Det är svårt att få ihop allting, men på något sätt så lyckas jag alltid få till det.

Jag vet inte alls hur jag ska kunna hjälpa henne i hennes nuvarande situation mer än vad jag gjort, men med lite tur så kan det bli lite mer ljus i situationen framöver, jag har trots allt en del äldre grejer som jag försöker bli av med och det skulle i sådana fall gå till matpengar till Mary, så jag kommer att försöka jobba hårdare på detta framöver.

Mer än 90% av alla nyheter som kommer från Mary och hennes situation i Turkiet är negativa och hade jag varit mer egoistisk, så hade jag fullständigt struntat i den här tjejen för länge sedan, men jag bryr mig och försöker alltid göra så bra jag kan. I augusti så har vårat förhållande pågått i 3 år och klarar hon sig framöver så ser det bättre ut, just den här månaden blev väldigt dyr faktiskt.

Att kunna hjälpa Mary med pengar så hon kan betala sina räkningar, det är min belöning för att jag jobbar heltid på företag, att jag jobbar hårt och får betalt. Utan mitt jobb så dör Mary, det är bra att jag inte är arbetslös m.a.o.

Jag kan aldrig återgå till bidragssystemet och hoppas på att kunna vara kvar på arbetsmarknaden även fortsättningsvis. Det är svårt att vara attraktiv och för att jag ska kunna fortsätta att göra ett bra jobb även den kommande framtiden så behöver jag må bra.

Idag ska jag iallafall försöka njuta av solen och det fina vädret hade jag tänkt...

2012-05-01 - uppdatering: jag får hoppas på att Röda korset eller att det finns någon/några inom kyrklig verksamhet på hennes ort som kan hjälpa henne. Jag kommer troligtvis inte att kunna göra någonting mer än vad jag redan gjort denna gången.

2012-05-03 - uppdatering: tack vare ett litet lån så får hon lite pengar från mig att leva på när hon hämtar ut dessa, förhoppningsvis imorgon. I hennes situation så är det mycket pengar. Det finns hopp m.a.o. Ska räcka i mer än 2 veckor framöver.

2012-05-05 - ingen kontakt alls med Mary och inga pengar har hon hämtat ut och vet ej heller att dom finns för uthämtning. Det ser inte bra ut alls. Jag väntar varje dag för att se när hon dyker upp igen online.

2012-05-05 - Vid 10.00-tiden svensk tid: hon lever och vet att pengar finns för uthämtning. Jag blev orolig den här gången, men nu vet jag att hon fortfarande lever. Det är bra.