lördag 26 maj 2012

Backyard monsters - flash spel


Ja... så här ser det ut när jag mosar ner en mänsklig spelare. Hämnden känns mycket bra då det faktiskt var han som började attackera mig först. Nu ger sig dom flesta på honom och han tvingas hela tiden bygga om sin bas från scratch, men det gäller att vara på sin vakt.

Gorgo måste matas 1 gång per dygn för att han ska kunna växa vidare och bli starkare. Han fungerar som en vakthund för min bas och attackerar allt som kommer emot mig. Gorgo är det blåa lilla monstret man ser på bilden om man zoomar in...

Jag kände mig skeptisk till det här spelet i början, precis som jag gör inför alla spel, men det visar sig att det är ett riktigt bra spel, dom flesta spelare är fredliga och är mest intresserade av att bygga upp en stor bas med byggnader och så... men för att snabbare gå upp i level så kan man attackera varandra och precis som världen ser ut utanför dessa spel så är en del mycket otåliga och går på dom snabba lösningarna för att nå framsteg, som denna mänskliga spelare har fått smaka på... Bitter smak i munnen nästa gång han loggar in, kanske? Å andra sidan så är det bara ett spel. :-)

Backyard Monsters.

Inga kommentarer: