torsdag 10 maj 2012

Mer problem från Turkiet

Ja, den här månaden blir tuff för både mig och Mary. Mary kommer att förlora sin lägenhet i Turkiet (kanske?) då jag inte har råd att betala hennes hyra denna månad och andra räkningar som hon behöver betala vet jag inte hur hon ska göra.

Jag är trots allt den som jobbar och jag måste försörja 2 människor varje månad (mig och Mary). Jag känner att det inte är något problem (dvs. att kunna försörja någon), men man måste prioritera rätt och då måste man ge högre prioritet åt den som arbetar för att han (eller jag) ska kunna fortsätta arbeta.

Min stora belöning är att Mary får leva och det känns som en ganska stor belöning, problemet är mest att man ligger så nära gränsen, och helt utan marginaler, buffert eller något skydd om någonting händer är givetvis inte bra, det strider mot sunt förnuft, men hade jag kört på sunt förnuft så hade det aldrig blivit någon Mary, någonsin... Kärlek har ingenting med förnuft att göra.

Det krävs en strategi för att Mary ska kunna hantera sin framtida situation, dvs. om 2 veckor. Vi vet båda att pengarna inte räcker, men vi måste ändå hantera situationen, med förnuft...

Med lite tur så kan hon få behålla lägenheten då hon ändå får sin försörjning denna månad, precis som vanligt, men den blir lägre än vad hon behöver och jag får hoppas att jag inte tappar kontakten med henne efteråt och bara hon kan leva som hemlös i 2 veckor så är planen att jag ska kunna få hit henne efteråt om mina egna planer går i lås som möjliggör detta, men det återstår att se, så helt hopplöst är det inte, men det finns inga garantier.

Det stora hotet är om jag skulle komma ut i arbetslöshet då någon "sjukpension" aldrig skulle räcka åt 2 människor, då förstörs mitt liv eftersom min Mary dör och det gör hon garanterat! Det är jag helt säker på.

Tanken med detta blogg-inlägg är inte att håva in någon form av sympati (och jag har låst inlägget för kommentarer), men den förklarar litegrann hur min situation ser ut och jag måste kämpa för att allt ska bli så bra som möjligt (vilket jag gör varje månad). Det finns ingenting mer man kan göra.