lördag 9 juni 2012

Konsoller är föråldrade!

Jag sitter ofta och läser på tech forum och en av dom saker som ofta klagas över när det gäller nya spel som släpps idag, det är att många spel släpps för konsoller först och sedan till PC. Detta innebär att grafiken ofta blir specialanpassad för vad just denna hårdvara klarar av.

Detta har skapat irritation då grafiken är låst till föråldrad hårdvara som idag finns i XBox 360 eller Playstation 3. Inga av dessa spel har något som helst stöd för grafikinställningar för 2560x1600. Idag så säljs det 27" bildskärmar som stöder denna grafikupplösning och priserna på stora bildskärmar har rasat det här året...

Jag vill har ögon för detaljer och jag tror bestämt att mina ögon skulle se skillnad mellan vad dagens bästa pc hårdvara har att ge. Jag känner också att det inte är storleken på bildskärmen som definierar kvalité, ej heller så är det något som intresserar mig på samma sätt som det som verkligen visas på skärmen.

Dagens konsoller är kraftigt föråldrad teknologi och dagens PC datorer utklassar vad dom har att ge, inklusive även hyffsat moderna och billiga laptops...

Nej, konsoller är inget för mig och vill jag spela billiga gratis-spel, då är det PC eller MAC som det fungerar bäst till och konsoller kommer att hopplöst ligga efter åtminstone några år till innan den funktionalitet som PC och MAC har idag. Grafik är inte allt och ej heller stora bildskärmar som slurkar hårt på elräkningen, men... AMD och nVidia fortsätter kampen för att uppvisa vad vi kan se på våran bildskärm idag!

Inga kommentarer: