måndag 11 juni 2012

Mary och Turkiet


Idag hämtade Mary ut mer pengar från mig så deras Migrationsverk kunde få ut deras pengar. Problemet den här kvällen är att dom tog alla hennes pengar. Det verkar inte som att det var en bra idé för Mary att vandra in hos dom fullt med kontanter på sig, hon skulle lämnat litegrann hemma.

Mary är lika söt som vanligt och skriver till mig att hon kommer att be om mat i den lokala mataffären. Jag har informerat en gammal man från USA om vad som händer där borta och han skrev till mig att en del av problemet där borta är att dom älskar pengar och... Mary måste försöka bli mer smart framöver, det är lösningen på problemet och överlever hon detta, så... kommer min hjärna att gå på högvarv här borta.

Mary är glad, söt, impulsiv och tänker inte alltid efter allt det hon gör och det finns mycket att jobba på när man kommer i kontakt med människor som man inte ska lita på. Vi kan vid det här laget konstatera att Migrationsverket i Turkiet är elaka mot min tjej och det är jag som betalar för hennes trygghet där borta.

I framtiden när jag får ett nytt jobb så hoppas jag att kunna börja tjäna pengar. Migrationsverket har kört med Mary under flera månaders tid och jag skulle vilja uppmana till bojkott från mycket som kommer från Turkiet ända tills dom lärt sig vad det innebär att respektera mänskliga rättigheter!

Uppdatering 2012-06-14:
Vi saknar totalt 550 US dollar för att kunna få hit henne till Sverige. Hon har betald flygbiljett som jag redan sponsrat, packväskor och allting där borta, bara väntar på att få flyga över hit till Sverige i nuläget. Det är inte lätt det här. Vi får se om vi kommer att klara av det här. Jag har hittat en lösning som kanske kan fungera, men jag vet inte i nuläget. Det är 2 veckor kvar i nuläget.

Uppdatering 2012-06-19:
Det ser ut som att det kan fungera nu, men p.g.a. att det tar tid att få hit henne så har hennes hyresvärd varit på henne (nu igen) och det gör att jag tvingas leva väldigt åtstramat när det gäller min ekonomiska budget framöver (igen). Jag lär inte åka iväg någonstans om man säger så och jag kommer också att leva upp till mitt ansvar gentemot det som behövs göras här i Sverige, som jag brukar och arbetssökandet är i full gång...