torsdag 28 juni 2012

Mary och Turkiet

Min Mary är kvar i Turkiet just nu, allting är betalt! Migrationsverket fick allt som dom ska ha i måndags och det har flytit på mycket bra. Flygbiljett inkl. förseningsavgift är betalt, men flygbolaget kräver att för hennes egen säkerhet så släpper dom inte på henne på flygplanet om hon inte har 500 EURO på sig.

Detta innebär att hon måste stanna i landet ett tag till. Hon har blivit erbjuden lite gratis mat från en jättesnäll tjej där borta som jobbar i matbutiken eftersom att Mary inte vill att jag ska skicka mer pengar, det är smärtsamt att alltid vara tvungen att be mig om pengar och jag förstår det, även fast jag är en snäll person så tar det på stoltheten.

Så under förutsättning att hennes hyresvärd kommer att vara snäll mot henne så hon har någonstans att sova och bo ett tag till, så är det upp till mig att fixa ihop dom här pengarna, på något sätt... Vi hoppas på att problemet ska vara löst om 1 - 2 veckor, fråga mig inte hur, men jag ska försöka hitta en lösning.

Ibland så har hon vid flera tillfällen uttryckt att om hon tog livet av sig, så löser sig problemet, dvs. jag behöver aldrig mer skicka pengar, men det är givetvis ingen bra lösning och jag är glad över att vi är överens på den punkten. Jag är tacksam över det!

Så ser jag lite bekymrad ut framöver, så vet ni varför. Marys flygbiljett var bokad igår (29:e) och eftersom att hon inte kommer hit nu, så riskerar hon att åka ut på gatan nu i Turkiet istället och får leva som hemlös, färdiga packväskor, betald flygbiljett och allting. Turkarna är inte kloka!