söndag 1 juli 2012

Ang. livet

Jag och Mary vi fortsätter att kämpa varje månad för att allting ska kunna fungera. Den här kvällen så sitter jag och utreder saker för att ta reda på hur vi ska kunna förbättra våran livssituation. Det är jättesvårt!

Min plan är att hon flyttar ihop med någon där i Turkiet, troligtvis någon hon känner förtroende för. Det blir ett sätt att sänka boendekostnaden OM detta är möjligt. Det gör det också lättare för mig då jag inte behöver skicka lika mycket pengar och just nu så känns det som att det är det enda som gäller. Hennes boende-kostnad måste sänkas! Hon har högre bostads-hyra än vad jag har och jag har betalat dubbla hyror hela det här året. Jag vet inte om det är möjligt ännu, men jag hoppas det!

Jag är rädd för att Mary kommer att bli utan bostad den närmsta framtiden och det som kan förhindra detta, det är om det går bra för mig! Hmm...

Ang arbete så har jag en godkänd handlingsplan med Arbetsförmedlingen och jag kommer att ha sökt totalt 20 - 40 jobb i månaden om jag fortsätter som jag gjort hittils. Vi har inte kommit in på arbetssökandet ännu hos Arbetsförmedlingen, utan det är om 2 1/2 vecka, då ska vi börja prata om arbete och "hur man gör för att söka jobb", men så länge tänker inte jag vänta! Det går absolut inte! Men det kommer att bli intressant och jag har också meddelat att jag är intresserad av stöd och hjälp! Så det blir spännande!

Jag försöker också komma in i webbprogrammering och har skummat igenom lite kod från w3schools.com, lite övningar och exempel (det går långsamt...). Jag är IT-människa trots allt, men en del av mina kunskaper har hunnit bli föråldrade genom åren. Jag tog min examen för mer än 10 år sedan, så... jag har känt att jag behöver uppdatera mig litegrann, speciellt HTML 5 tycker jag är intressant!

2012-07-04 Uppdatering: ingen kontakt alls med Mary sedan i söndags och hon svarar inte på mina SMS.

2012-07-05 Uppdatering: Mary tillbaks på chatten igen. Bra.