torsdag 19 juli 2012

Jobb och kärleken

Jag har haft kontakt med Arbetsförmedlingen idag.

Jag satt och berättade litegrann ang. att jag sökt fler kontorsjobb, samt att handläggaren fått tillgång till vilka och hur många jobb jag har sökt. Det känns bra! Jag fick beröm för att jag sökt många jobb.

Jag vet att min karriär påverkar relationen mellan mig och min tjej Mary och därför så har jag ett stort ansvar, inte bara för mig själv, utan för att kunna fortsätta att försörja min tjej som idag bor i Turkiet. Jag hade kontakt med henne idag och hon mår inte bra.

Framtiden ser lite mer ljus än tidigare nu när det finns både en chans för Alfa-kassan och min relation med Försäkringskassan är OK. Handläggaren som jag haft kontakt med har visat hon velat hjälpa mig och jag ska bara fylla i lite mer formulär så borde det kunna flyta på lite bättre framöver.

Jag har sökt ganska många jobb och det är tack vare internet som jag kan göra detta. Kärleken kostar mycket pengar och varje månad så måste jag leva upp till mitt ansvar gentemot min tjej och vara den som försörjer och jag sviker aldrig min tjej. Jag är glad och tacksam varje dag som jag vet att hon lever. Både hennes mamma och pappa är döda, hon saknar syskon och jag tillhör hennes enda familj nuförtiden.

Western Union ville inte leverera några pengar till min tjej Mary idag. Av någon anledning så kände dom att dom inte ville göra detta, så jag kommer att göra ett nytt försök igen, senare. Jag förlorade också alla rabatt-pengarna som jag laddat på mitt gold-card. Western Union är inte bra, men dom är dom bästa på att kunna leverera pengar till någon som bor utanför Sverige inom en kort tid och det fungerar, för det mesta. Summan som jag skulle skicka låg på 150 dollar och det var så hon kunde få köpa mat. Fan Western Union!

Inga kommentarer: