söndag 8 juli 2012

Level up!


Jag gick upp till level 12 den här kvällen via Kongregate!

Att kunna spela datorspel direkt från webbläsaren tillhör nuet och framtiden. Framtidens datorspel i webbläsaren tror jag kommer att ligga på samma klass som t.e.x. spel som Starcraft II eller Diablo III som måste installeras manuellt på hårddisken. Otänkbart idag, men säkerligen inte i framtiden. Jag har ju redan spelat rätt tunga 3D-spel som var skrivet i java (tillsammans med webbläsaren) och det flöt på bättre här på min gamla Pentium 4 än alla flash-spel som jag testat hittils. Flash är seg och långsam, det är ingen bra teknik alls! Det är mest bara att speltillverkare "råkat" valt denna teknologi och själv så är jag mest tacksam över att det fungerar! Jag behöver inte köra Windows här borta, för det gör jag inte.

Inga kommentarer: