onsdag 25 juli 2012

Min tjej klarar sig

Min tjej Mary kommer att klara sig den här månaden. Visst blir det tufft för henne och hennes liv fortsätter som arbetslös i Turkiet, hon har inte råd att åka hit till mig i Sverige men jag lyckas balansera min ekonomi och fortsätter med att bidra till min försörjning till Mary, även som arbetslös.

Tack vare ett företag i Stockholm så går det nu bra att återigen skicka pengar till henne, men det innebär lite pendling som jag skrev om tidigare och jag kan väl knappast säga att jag hittar speciellt bra i Stockholm heller, men bara man följer järnvägen så... :)

Gamla stan är verkligen litet, men trots det så var det inte lätt att hitta runt bland gatu-numren.

Jag känner att det är först nu till hösten som det kommer att bli som mest problematiskt för henne. Jag tror själv att om inte Röda korset kommer att hjälpa henne så kommer hon att slås ut den närmsta framtiden, men i nuläget så ska hon kunna klara sig.

Prästen som jag pratade med tittade mig i ögonen och sa: du kan säga att du har en bekant i Turkiet när du ringer upp Röda korset och pratar med dom. Ja, just det... en bekant. En person som jag "bara" haft online sex med och en person som jag delat dom allra mest intima detaljer som jag aldrig ens skulle dela med min bror. Hmm... det är inte lätt för en präst att veta och speciellt inte efter ett samtal på nästan 20 minuter, men det var skönt att få prata litegrann.

Det märks att hon känner sig gladare med mat i magen och då Mary är min framtida fru, så hänger hela min framtid på att hon klarar sig. Utan Mary så kommer jag aldrig att bli förälder i framtiden och det som finns kvar är jobb och pengar, men ingenting annat. Så jag vet att jag prioriterat rätt även fast det varit problematiskt för mig.

Jag kommer att försöka lägga ner lite tid på utbildning via distans (den kommande framtiden) till Mary så hon har möjlighet att växa litegrann, men det har gått trögt på den biten och vi har varit tvungna att vara försiktiga med vad som installeras på laptopen så inte Windows 7 systemet måste formatteras om.

Inga kommentarer: