lördag 4 augusti 2012

Debian 7.0 beta 1 släppt!

Debian 7.0 beta 1 släppt.

Jag fortsätter och följer utvecklingen med Debian. Dom framsteg som görs påverkar alla distributioner som idag är baserade på Debian, inkl. Ubuntu. Jag ser fram emot nyare applikationer nu sent till hösten/vintern det här året.

Jag planerar på att testa distributionen nu under hösten för att ta reda på om den hunnit bli tillräckligt stabil för att den ska kunna bli mitt nya Debian system framöver. Jag gör i sådana fall en helt ny installation på nyinköpt hårddisk och har mitt gamla system kvar som reservsystem.

Open source drivaren för mitt grafikkort måste ha hunnit bli såpass skarp i Debian 7.0 så att den kan ersätta mitt nuvarande Debian 5.0 system. Version 6 höll inte måttet. Den icke fria ATi-drivaren stöder max Lenny...

VirtualBox i all ära, men den kan aldrig helt ersätta ett riktigt installerat operativsystem.

Inga kommentarer: