söndag 12 augusti 2012

Jag och Mary - 3 år

Sedan jag och Mary kom överens om att vi skulle bli tillsammans i början av augusti för 3 år sedan nu så har vi tillsammans kämpat hårt varje månad för att ekonomin ska kunna gå ihop.

Jag är arbetslös i nuläget vilket påverkar den här relationen negativt i nuläget. Jag planerar på att ta kontakt med präst nästa vecka för att prata litegrann om mina problem och hoppas på att kunna få lite hjälp och stöd därifrån. Hon hjälper då mig med kontakten med Röda korset här i Sverige (om hon går med på detta) och sedan så tar dom kontakt med Röda korset i Turkiet för att någon form av hjälp-insats ska kunna nå fram. Det handlar om mat och vatten, ingenting annat.

Jag skickade ett e-mail till Röda korset den 20:e juli, dvs. för lite mer än 3 veckor sedan. Jag har inte fått något svar från dom, så Mary kunde inte få någon hjälp förra gången, därifrån. Så det gick inte så bra...

Mary kämpar för sitt liv i nuläget och det är som vanligt, problematiskt.