onsdag 22 augusti 2012

Jag och Mary (tillbaks igen)

Efter vårat gräl som vi hade igår så är vi tillbaks tillsammans igen. Hon får nu rätta sig efter vad jag kan ge henne och inte vad hon behöver. Jag berättade för henne att det skitit sig med Alfa-kassan och hon är också ledsen över strulet.

Jag kommer att återbetala pengar till Alfa-kassan så fort jag kan och vill inte vänta tills någon utredning hunnit bli klar! Sedan när det är gjort så vill jag inte ha någonting mer med Alfa-kassan att göra!

Alfa-kassan borde ha informerat mig ang. det problem som kan uppstå när man blir beviljad sjukersättning. Det gjorde dom inte. Så egentligen så är det deras fel, men tydligen så ska man känna till allting och får man ekonomiskt stöd från Försäkringskassan så räknar dom inte mig som arbetslös, what a fuck! Att få bidrag från Försäkringskassan innebär inte att man har ett jobb, men visst, jag kommer att göra som dom kräver annars får jag väl en massa jurister på halsen.

Bottenbetyg för Alfa-kassan. Jag skulle aldrig vilja rekommendera Alfa-kassan till någon och när jag i framtiden blir medlem i en a-kassa, då blir det definitit inte Alfa-kassan.

Mary ska få sina matpengar imorgon, hon är hungrig. Hon har fortfarande ingen bostad, men det kan inte jag göra någonting åt, men mat i magen ska hon få iallafall!

Inga kommentarer: