tisdag 21 augusti 2012

Mary har gjort slut (igen)

Jaha... Jag behöver bara åka in till Stockholm imorgon och skicka henne 1000 US dollar så hon kan komma hit till Sverige. Hon får då hjälp av ett turkiskt par så hon ska kunna resa hit. Det är möjligt att det stämmer, men...

Jag är arbetslös och jag har banklån. Mary tänker bara på sig själv och hennes sympati fanns inte alls den här kvällen. Faktum är att hon vill inte ens veta av mig i huvudtaget sedan jag nekat henne pengarna och kallar mig: "dreankiller" som hon skrev på chatten. Jag vet att hon menar dreamkiller för övrigt.

Jag ska inte analysera över hennes betéende allt för mycket. Jag vet att jag bryr mig om henne men under 3 år nu så har hon lovat mig en massa saker, ingenting hon har lovat har inträffat. Falska löften? Jag vet inte och det är mycket annat som jag inte heller vet, men det jag vet det är att hon nu ska ta sig ut och leta efter: "en ny attraktiv man", som hon skriver. Jag känner mig kluven huruvida jag ska rapportera henne eller inte, eftersom att den här kvinnan bara utnyttjar andra människor (grovt) och även fast jag vet att det är en fin tjej innerst inne så är jag ingen miljonär, det innebär att jag inte kan hjälpa henne så mycket längre.

Har jag någonsin älskat henne på riktigt så väljer jag att släppa henne fri. Jag har ingen bitterhet mot en tjej som jag känt någonting för och som jag fortfarande bryr mig om, men nu har hon kapat kontakten med mig och då får jag respektera detta.

Att kämpa för en tjej som haft så stora problem, det har varit det jobbigaste jag gjort under hela mitt liv. Bestämmer hon sig för att komma tillbaks till mig så är hon fortfarande välkommen, men under mina villkor. Man får se. Jag ser mig själv som en frisk människa och har kontroll över mitt liv. Men det är svårare nu.

Min bedömning är att den här tjejen behöver psykiatrisk hjälp. Detta är något som jag inte kan erbjuda henne. Hon beskriver att hon känt sig hotad och har gråtit varje dag under flera veckor. Om det är sant, så innebär det att hon brutits ner psykiskt och män som kan erbjuda henne hjälp där tycks horandet vara den enda lösningen. Det är troligen hennes nästa steg. Det är tråkigt, men det var oundvikligt. Nästa steg efter detta kan bli droger och sedan... ja, sedan är livet förstört på riktigt. Hon är en vuxen kvinna och är hon klok, så kommer hon att ångra sig och acceptera den lilla hjälp jag har att ge den kommande framtiden.

Om jag träffar en annan tjej i framtiden så är det mycket möjligt att det kan bli något med henne istället, men det finns aldrig någon anledning att rusa in i ett nytt förhållande utan man får ta saker som det kommer. En amerikansk tjej är det enda som intresserar, tror jag. I nuläget så är det mer fokus på jobbsökande och mer tid för mig att kunna utvecklas inom skript-programmering.

Jag kommer att sakna henne litegrann, men hon betedde sig väldigt dåligt den här kvällen så ber hon inte om förlåtelse, då är det verkligen finito med den här relationen. Hon har tagits bort från min Picasa Web då jag inte litar på henne just nu. Jag är värd mer än så här.

Hur ser hon ut då? P.g.a. respekt för hennes integritet och privatliv så har jag inte lagt ut en enda bild på henne på webben under dessa 3 år, men dom jag litar på kan få se hur hon ser ut så jag slipper sprida runt det på webben. Jag tycker det känns bättre.

1 kommentar:

Tatl sa...

Hejsan, vi känner inte varandra alls men jag har tittat förbi i bloggen lite nu och då och det har nästan alltid varit lika hjärtskärande att läsa om. När jag först läste i din blogg hade jag uppfattningen att Mary utan tvekan var en ren bedragare som lurade till sig pengar av män. Ärligt talat har jag till och från tvivlat på den punkten medan jag läst. Hade jag blivit kär i henne hade hon säkert kunnat lura av mig en hel del pengar.

Jag hoppas inte att du ska behöva ta illa upp av att jag frågar, men har du funderat på igen om hon kan vara en svindlare? Jag har inte rätt att fråga kanske, och det är ju egentligen inte något jag borde lägga mig i, men du förtjänar att veta om hon är det eller ej, tror jag.

Allt du beskrivit tyder på det tycker jag. Speciellt hur hon reagerar när du nekar henne pengar. Hot om sin egen hälsa, hot om att hitta andra, aggressioner och anklaganden. Och hela tiden löften om att nästa bidrag är det som ska kunna ta henne hit. Men det är alltid något som förhindrar det. Men jag vet inte alla detaljer. Jag bara ber dig att överväga det en gång till. Du har lagt ner för mycket tid, pengar, och känslor i det här för att låta henne komma undan med det om hon faktiskt är en bedragare.