onsdag 15 augusti 2012

Min Mary - nu hemlös

Jag gjorde allt vad kunde för henne förra månaden, men igår så vräktes Mary från hennes lägenhet. Hon är nu hemlös.

Det här är priset jag får betala som arbetslös. Jag misstänker att jag kommer att vara arbetslös resten av det här året och med den ekonomin så blir det svårt för mig att försörja min kära. Livet är grymt. Jag fortsätter att söka arbete samtidigt som jag kollar vidare på skriptspråken i lågt tempo. Perl ligger i fokus i nuläget.

Jag mår ganska bra i nuläget, men visst är det svårt att få allting att funka. Skogen har varit en värdefull resurs för mig dom senaste 2 veckorna.

2012-08-17: Läget verkar vara under kontroll. Jag ska in till Stockholm om några dagar så ska hon få lite pengar så hon kan betala för maten dom gett henne där borta. Det är svårt för henne och inga hjälpinsatser har kommit fram, men en man från amerikanska konsulatet från Adana i Turkiet har skickat ett mail till henne idag och dom erbjuder henne hjälp om hon tackar ja till stödet. Hon får välja själv.

2 kommentarer:

Spock sa...

Är du inte inne på google talk längre?

Khelben sa...

Jag chattade med dig den här kvällen, men du har rätt att jag varit offline från google klienten ett tag, mest bara så att jag kunnat chatta med Mary, typ.

Men jag är tillbaks, kör både Google och Yahoo protokollen.

Jag hoppas hon kommer att kunna sova tryggt nu inatt. Hon sover utomhus nu, TUR att det inte är vinter!