måndag 24 september 2012

Ang. Purple Roof och hjälpinsatser

Jag har idag fått kontakt med Sabâ och hon meddelerar att Purple Roof har hittat henne. Hon skriver också till mig idag att dom kommer att hjälpa henne.

Det känns jättehäftigt det här eftersom att jag på eget initiativ tagit kontakt med diverse hjälp-organisationer (3 st) i Turkiet och via min kontakt så har hon förmedlat information som jag gett henne ang. hur Mary ser ut och var hon bor någonstans, samt hennes telefon-nummer. Jag är så glad över att dom har hittat henne och det känns jättehäftigt att kunna hjälpa till på det här sättet.

I nuläget så vet jag inte exakt hur allting ser ut, men det här är bättre än vad jag vågat hoppats på! Detta innebär att jag kan känna mig mer lugn nu framöver och lägga mer fokus på mig själv och i framtiden så kommer hon att kunna få mer hjälp från mig när jag kan, jag saknar resurser för det i nuläget. Ett ord: wow!

2012-10-03: Kontakten på Purple Roof förmedlade inkorrekt information till min kontakt på New Ways. Sanning eller lögn? Hmm... Att skylla ifrån sig kan också vara en lögn, men det stämmer säkert. Jag tyckte inte att det kändes helt bra iallafall och... jag får kämpa vidare i det där med lägga låg prioritet eftersom det fungerat som himla dåligt! Definitivt en lögn att Purple Roof hade bestämt sig för att hjälpa henne och Saba skyller ifrån sig, men jag tror ändå på henne, det är mycket möjligt att något missförstånd hade uppstått så jag har inte helt gett upp, dock så är arbete och studier högre prioritet. Det är tydligt att jag hade för höga förväntningar och där fick jag känna mig litegrann som en idiot, helt klart, men det har varit svårt då jag varit sjuk den senaste tiden och då orkar man inte göra lika mycket själv. Inte så kul...

Inga kommentarer: