lördag 29 september 2012

Mer java-studier!

Jag har på allvar nu kommit igång med att börja läsa om javaspråket nu. Jag förväntar mig dock små, små framsteg sett ur en längre tidsperiod då det tar tid för mig att sätta mig in i nya saker.

Det som ligger i fokus är jag ska förstå java från grunden för att lättare stegvis kunna stappla frammåt och känna att jag stegvis lyckas göra framsteg i det här. Det fanns en hel bok (utan copyright!) att ladda ner som PDF och ligger på 200 sidor som hittils är det bästa jag fått tag på, tycker jag. Jag tror att jag kanske kommer att vilja lägga in någon java-applet som jag då har kodat ihop och placera i min blogg den kommande framtiden.

Sedan Adobe meddelat att man inte kommer att släppa nya versioner av flash för Linux så har det ytterligare förstärkt mitt missnöje för flash och Adobe. Hela mitt fokus ligger på att enbart fördjupa mina kunskaper i java och skulle jag i framtiden göra t.e.x. ett spel så skulle det också vara i java och absolut inte i flash. Jag tycker java-språket är mycket intressant och planerar på att lägga ner flera 1000 timmar på att förbättra mina kunskaper dom närmsta åren. ;)

Inga kommentarer: