torsdag 13 september 2012

Nuläges-situation

1. Min tjej Mary kommer antingen att svälta ihjäl och hamna ute på gatan om hon inte får hjälp, samt att hon kommer att hamna i Turkiskt fängelse den närmsta framtiden om Migrationsverket bestämmer detta som straff p.g.a. utebliven betalning. Horande är inget alternativ för min tjej. Rekommendation: katolska kyrkan.

2. Jag förlorar 1/3 av mitt ekonomiska stöd från Försäkringskassan p.g.a. strulet med Alfa-kassan. Får hoppas på att det återkommer till mig i slutet av november, innebär också inga matpengar till min tjej samt att jag måste gå till socialen för att kunna äta mat.

3. Får besked från DO ang. mitt diskrimineringsärende ang. Alfa-kassan nu under veckan eller under nästa vecka. Låter inte som dom kommer att göra någonting. Myndigheter får bryta mot svensk lagstiftning om DO inte gör något m.a.o. Intressant, men ej förvånad, det är knappast första gången.

4. Jag kämpar vidare med mina studier i script programmering för att kunna nå målet som webbutvecklare i framtiden. När? Vet inte.. Internet (YouTube, dokumentation) och böcker är det som jag har till mitt förfogande.

5. Jag söker vidare ang. betalt arbete, något som jag gjort sedan första dagen jag blev arbetslös nu under sommaren. Inte ens ett jobb på ICA har jag kunnat få, ej heller andra lågstatus-arbeten. Ingenting än så länge.

6. Jag är sur.

7. Jag vet att jag är attraktiv och det är synd att arbetsmarknaden inte är intresserad av någon som vill jobba hårt samt göra ett bra arbete. Svenska myndigheter gör ett dåligt arbete och är inte intresserad av att hjälpa mig, ej heller intresserade av att följa svensk lagstiftning (tydligen).

8. Mary kommer inte att bli glad, hennes pengar är slut. Hon är en viktig del av mitt liv, jag kommer att bli orolig och börja hallucinera hårt innan jag somnar, allt från giftiga vita spindlar som vill döda mig, till ett brännande element som rör sig, typ...

9. Om något dåligt händer för Mary nu så håller jag svenska myndigheter ansvariga för att dom leker med mitt liv och inte förstår allvaret i situationen. Utan mat så dör man, faktiskt. Det gäller även mig, synd att dom inte förstår.

10. Väljer att se positivt och avvaktar med besked ang. utredningar och liknande, men jag är inte hoppfull ang. framtiden när det ser ut på det här sättet.

1 kommentar:

Khelben sa...

Det ser ut som jag kommer att få tillbaks bostadstillägget nästa månad igen. Hade kontakt med en handläggare idag som verkar OK.

Håller tummarna för detta. Lite jobbigt hur det kommer att bli denna månad bara...