söndag 14 oktober 2012

Ang. Mary - dåliga nyheter

Det här året kan mycket väl bli det år som min Mary kommer att dö. Hjälporganisationen Purple Roof gjorde ingenting för henne. Hjälten är tjejen som arbetar i den lokala mataffären som tillåter henne att fortsätta att köpa mat på kredit.

Hennes hyresvärd kommer att slänga ut Mary därifrån permanent då Marys löften ang. att betala hyran även denna månad kommer att gå i kras. Hon hade inbillat sig om att jag skulle börja skicka en massa pengar till henne igen. Hon mår inte bra.

Jag har känt mig glad idag och skrattat och jag har haft ett trevligt besök med min yngre bror den här helgen. Jag känner själv att jag förtjänat ett bättre liv och p.g.a. min ekonomi så har jag varit tvungen till att göra justeringar vilket innebär att detta blir andra månaden det här året som min tjej Mary inte får några pengar. Så länge jag är arbetslös så kan hon inte längre få några pengar av mig. Det innebär att hela Marys försörjning är strypt och jag återhämtar mig sakta samtidigt som jag kämpar vidare med arbetssökande och min java-programmering bl.a.

Mannen i USA har blivit kontaktad idag via e-mail där jag förklarat situationen att jag rekommenderat att dom tar hem henne till USA igen, men att jag hellre hade velat att hon kom hit till Sverige istället, men att jag inte ser hur det ska kunna bli möjligt. Det skulle kosta mig en massa pengar..

Jag kommer också att kämpa vidare med turkiska hjälp-organisationer så att dom ska kunna hjälpa henne och jag nöter på när det gäller min kontakt Saba i det här. Saba kan både engelska och turkiska och även fast hon inte jobbar på Purple Roof, så är det hon som förmedlar informationen dit.

Att Mary bett mig att dra åt helvete den här veckan tyder endast på att hon känner vrede och maktlöshet över hennes situation. Hon har samtidigt berättat för mig att hon tackar gud för att hon hittat kärleken och hon förklarade också att det är jag som är den mannen som hon älskar. Det blir en form av kärlekshat på något sätt, något som går upp och ner, vilket tyder på att hon mår dåligt. Det kommer också att bli sämre.

Inga kommentarer: