måndag 29 oktober 2012

Testar Eclipse SDK!

Igår så installerade jag Eclipse. Eclipse är en utvecklingsmiljö i likhet med den som Sun Microsystems skapade: NetBeans. Denna utvecklingsmiljö är ett alternativ till NetBeans och jag kommer att prova att använda den istället för NetBeans då jag kan använda senaste versionen av Eclipse även fast jag bara har Java 1.6 i mitt system.

Senaste versionen av NetBeans kräver java 1.7. Jag känner inte att jag behöver köra absolut senaste versionen. Jag befinner mig på en nivå där 1.6 är fullt acceptabelt med tanke på nivån som jag ligger på. Jag kämpar fortfarande med grunderna och jag nöter på. I början av nästa år så ska jag kunna ha en lite bättre förståelse för grundläggande programmering i java, dvs. att kunna skriva ett program helt på egen hand, det kan jag inte idag.

Inga kommentarer: