lördag 10 november 2012

Ingen kontakt med Mary

Den här kvällen så har jag skickat iväg 2 st SMS till hennes mobiltelefon och så fort jag fått bekräftelse på att dom nått hennes mobiltelefon så vet jag att hon lever där borta. Jag pustar ut ganska hårt här borta när jag tänker på hur jobbigt det är att inte kunna ge support till sin partner.

Nu under oktober månad så är jag uppe i min 3:e månad som Mary inte får några pengar från mig. För mig så har det varit väldigt viktigt att det inte skulle betyda att jag inte bryr mig längre, för jag bryr mig väldigt mycket om min tjej, men utan resurser och en arbetsmarknad som inte vill ha mig så finns det ingenting mer jag kan göra längre.

Jag måste gå vidare med mitt liv oavsett vad som händer med den här tjejen. Jag känner själv att det finns begränsningar för vad man både orkar och kan göra för en annan person och det jag upplevt dom här 3 åren har varit det tuffaste jag upplevt i hela mitt liv när jag tänker tillbaks på hur jag haft det, att pengarna många gånger inte räckt till toa-papper och att köpa medicin har bara varit ett alternativ om jag typ blivit dödsjuk eller liknande...

En mindre kaotisk tid väntar, där det för mig känns både tungt och jobbigt när jag tänker på Mary ibland. Det är svårt. Samtidigt så vet jag att hon alltid tyckt och velat att jag ska ha ett bra liv. Det är olyckligt hur livet kan bli, men en del saker kan man inte bestämma över själv.

Min bror har varit på besök här några dagar och vi pratade och maten smakade också väldigt bra! Jag känner att mitt fokus på java-studier och online-spelandet tillsammans gör mig äckligt internetberoende (haha!) men samtidigt mer medveten om vad som finns där ute och det ökar mina möjligheter att både utforska och komma i kontakt med nya människor. Jag isolerar mig gärna hårt och om jag fick välja så skulle jag troligtvis leva i en militärbunker med pansarglas, ljudisolerat och bombsäkert tak! Hmm... ja, det stämmer in 100% på min personlighet och det som passar mig, men jag får fortsätta att nöja mig med att bo i en vanlig lägenhet x antal år till ser det ut som. ;)

Inga kommentarer: