onsdag 5 december 2012

Arbetslös i 5 månader

Om några dagar så har jag varit arbetslös och inskriven hos Arbetsförmedlingen som arbetssökande i totalt 5 månader. Mitt arbetssökande har inte gett några positiva resultat hittils ang. att kunna få ett nytt arbete.

Arbetsförmedlingen har bestämt sig för att inte hjälpa mig längre med mitt arbetssökande eftersom det är p.g.a. Försäkringskassans regelverk som gör att jag inte är berättigad till någonting annat än s.k bastjänster och detta ingår inte i detta.

Ärligt talat så förstår jag mycket väl att det varken ingår i deras arbete att få ut mig tillbaks i arbetslivet, men ibland kan man fundera litegrann över varför dom finns då dom kostar alla skattebetalare så otroligt mycket pengar då dom gör så otroligt lite för sina arbetssökande, men man får se.. Jag söker iallafall vidare och redovisar också mitt arbetssökande till Arbetsförmedlingen månadsvis. Arbetsförmedlingens webbplats funkar dock bra för mig som arbetssökande och jag har inga problem att söka arbete "bara" att få ett arbete och det finns ingen Arbetsförmedling i hela Sverige som kan ge mig ett arbete. Förståeligt.

I övrigt så spenderar jag säkerligen 10 - 20 timmar åt javastudier i veckan i nuläget, men ibland så känns det lite mycket så jag behöver ta en paus, men det är väldigt intressant. Detta är en del av min strategi för att kunna bli mer attraktiv när för arbetsgivare samt mig själv den kommande framtiden. Jag kör rätt hårt ibland, men det går sakta. Jag känner att jag måste ta saker extremt sakta för att förstå vad jag pysslar med, jag har länge känt att jag inte tänker lika snabbt som min käre yngre bror Simon, men när jag väl lärt mig, då sitter det som sten!

Inga kommentarer: