onsdag 12 december 2012

Mary tillbaks i USA

Igår så fick jag ett efterlängtat SMS från min Mary. Det har dröjt 12 dagar helt utan kontakt, men nu är hon tillbaks i USA igen. Jag känner inte till detaljerna så bra, men eftersom USA är hennes hemland så skickades hon tillbaks. Det som återstår för henne i nuläget är att försöka få ordning på sitt liv och jag finns som ett stöd här i Sverige precis som tidigare. Som arbetslös så saknar jag givetvis resurser för att kunna hjälpa henne och där är det precis som tidigare, men jag berättade för henne igår att jag kommer att kunna ställa upp när det gäller matpengar i framtiden när jag fått ett nytt jobb, resten får hon fixa själv!

Så jag kände mig riktigt glad igår över att hon lever. Amerikanska staten får ta på sig ansvaret att hjälpa henne, på något sätt. Jag vet inte alls hur det blir där borta, men bara hon lever så är jag nöjd.

I slutet av sommaren 2013 eller en bit in på hösten så har jag i nuläget planerat att åka över till USA och träffa henne. Det finns inga flygbiljetter som någonsin kommer att kunna få hit henne till Sverige, vi har försökt så otroligt många gånger och det funkar helt enkelt inte p.g.a. olika anledningar. Så jag känner mig hoppfull ang. framtiden, men jag måste vara realistisk också. Det innebär att sätta hårdare gränser för vad jag kan hjälpa till med och lägga över mer ansvar på andra människor.

Jag känner att om man verkligen på riktigt bryr sig om en annan människa, då ska det egentligen inte spela någon roll var på planeten hon är någonstans, men det klart att man har egoistiska behov! Och precis som vilken man som helst, så är det likadant för mig. Så jag hoppas att det ska kunna fungera, svårt att säga hur det blir. Jag har ju också skrivit till henne att om jag t.e.x. skulle bli tillsammans med en annan kvinna där jag känner att det fungerar bättre, så kommer hon att bli meddelad om det p.g.a. respekt för den relation som hon och jag försökt bygga upp. Man vet aldrig, men det finns inga planer på att rusha in i någonting. Tålamod.

1 kommentar:

delfiina kaninen sa...

Oy vey, you are a clueless moron who is beyond help.