torsdag 17 januari 2013

Ang. Card Monsters

Jag har fastnat för Card Monsters. Det är sjukt tidskrävande och p.g.a. mina javastudier och min ekonomi så tar det tid att nå framsteg, men det är bara ett spel trots allt.. Men kul är det! Både ljudeffekter, grafiken samt handlingen behövs förbättras avsevärt dock. Det är kul med flash-spel men att spendera stora pengar på dom här spelen känns inte som något som jag vill göra framöver. Återigen så är det för mycket girighet då man i princip måste köpa nya kortlekar om man inte vill spela 8 timmar per dag för att sedan 3 - 4 veckor senare kunna spela spelet ordentligt som alla andra. Ett klart minus, men det markerar samtidigt att man inte behöver spendera pengar på det, bara mycket tid och tålamod. Glädjen finns också där när stora spelare som spenderat pengar, när dom åker på spö av mindre spelare med sämre kort (skicklighet).

Jag skulle aldrig rek. någon att satsa pengar i ett sånt här spel, men har man tid och tålamod, så varför inte?

Inga kommentarer: