torsdag 3 januari 2013

The Ubuntu Phone


Ubuntu är verkligen smarta!

Deras s.k Ubuntu-telefon kommer att visas upp på CES mässan den här månaden och... Microsoft har också meddelat att dom inte kommer att närvara denna gång! :D Well done! Nu hoppas jag bara på att detta kommer att kunna innebära att jag kommer att kunna köra dom applikationer som jag är van vid från mitt nuvarande Linuxsystem på telefonen, som t.e.x. Gimp-programmet osv.

När jag köper en ny mobiltelefon i framtiden så kan det bli en Ubuntu Phone, men Debian stannar på min desktop även i fortsättningen.

2 kommentarer:

Spock sa...

här är en film om mobilen http://www.idg.se/2.1085/1.485630/m3-tittar-pa-det-mobila-ubuntu

Khelben sa...

Svenska IT-journalister... Jag säger bara suck! Dom ligger alltid steget efter. Det här har jag läst om samt kollat in videos från telefonen en vecka innan det här inslaget gjordes.

Det är som vanligt. :) Ointressant video. Det finns mycket bättre att få tag på. Prova att göra en sökning på YouTube.