fredag 18 januari 2013

Warflow - morgonens rapport

Efter nattens sömn så kollar jag in Warflow rapporten i vanlig ordning. Här är resultatet.

Warflow tillhör utan tvekan det absolut bästa flash-spel som jag i nuläget känner till.

Mitt första intryck när jag testade det här spelet: vilket skitspel! Efter en kortare tidsperiod så ändrade jag dock uppfattning. Spelutvecklarna är generösa med stora mängder gratis silver för att vi som spelare inte ska tröttna och vilja spela detta spel. Belöningen får man vid ett konstant inloggande. Det har hänt att alla spelare fått över 1 miljon i silver vid ursäkter som varit kopplat mot förseningar av servern efter mjukvaru-uppdateringar osv osv.. Det har också ändrat min uppfattning då jag mest såg girighet och att man kan köpa så mycket för riktiga pengar i det här spelet, men med denna kompensation som ständigt flödar in så jämnar det ut sig i viss omfattning. Jag tror också att det här spelet har en god potential för fortsatt utveckling då spelet hela tiden utvecklas med nya idéer och en aktiv community. Warflow utvecklarna lyssnar på sin community och spel som inte gör det, det är spel som så småningom dör... Tack Warflow för ett bra spel!

Inga kommentarer: