fredag 24 maj 2013

Arbetslös - hur mitt liv påverkats

Nästa månad så har jag varit helt arbetslös i 1 år.

Hur jag påverkats av det här att jag helt strypit pengarna till min Mary och så har det varit 4 månader efter att jag blev arbetslös förra året. Dvs.. att jag kunde supporta henne i ytterligare 4 månader som arbetslös efter att jag avslutade min anställning på SKB.

Det händer inte särskilt mycket i Marys liv nuförtiden, annat än att hon har det dåligt med mat, men att hon haft tur och fått möjlighet att leva i en lägenhet som hyrts av en hennes gamla klasskompisar "s.k blodsyster". Jag vet hur det känns att ha en riktigt bra kompis som man kan lita på och som ställer upp för en, men jag förstod redan från början att det fanns gränser och att hennes kompis har haft planer på att satsa på hennes egen karriär som mekaniker, därav högskolestudier på Marys tidigare universitet i en delstat som ligger en bra bit bort i USA från det stället där hon bor nu (med flit så undviker jag detaljer för Marys egen säkerhet och risk för scammers som kan snappa upp information från den här bloggen).

Nästa månad så åker jag in till Stockholm för att återigen försörja min tjej, som arbetslös. Det blir halva min skatteåterbäring som ryker och för det så förväntar jag mig att hon bygger upp en planering för matinköp och hur hon ska fortsätta att hantera livet då hon har en man (mig) som fortfarande är arbetslös och inte har (precis som tidigare) möjlighet att försörja henne längre.

Mary lever idag och vi har haft kontakt sedan i slutet av juli år 2009, men det var först i augusti som det började på allvar och där min support också kom in i hennes liv.

Jag har haft kontakt med psykiatrikers (2 st) som bägge varit säkra på att Mary varit en s.k bluff och ironiskt nog så är den läkemedelsbehandling (Zyprexan) som jag blev behandlad med en riktig bluff-medicin utan några positiva effekter (I USA så fick den smeknamnet dödsmedicin efter flera relaterade dödsfall ds), men vilket lögnaktigt skrevs ner i min journal att den hade. Så... svensk psykiatri har inte den högsta trovärdigheten alla gånger och det är tråkigt när det är deras expertis som ska ligga till grund för att kunna hjälpa till vid kris och problem med myndigheter. Nåväl, jag har själv haft kontakt med dessa människor för länge sedan och vet att åtminstone en del av dom har ett varmt hjärta, men jag anser inte att man ska uttala sig om saker när man inte har alla korten på bordet. Man ska inte tro saker, man ska veta. Jag älskar min Mary väldigt mycket och våran Skype video som vi hade där fick se Mary och hennes kompis live direkt via Skype har varit det mest övertygande som jag hittils sett och det är bra att också hon förstår att det har varit viktigt för mig att verkligen kunna se henne på det sättet.

Inga kommentarer: