torsdag 30 maj 2013

Card Monsters - expansion 5

Card Monsters expansion 5 släpptes nu under natten och vid 03.00-tiden så hade jag redan lyckats dra ur ett nytt Epic-kort från Boostern. Det är 20 st nya ally kort som besitter ny typ av magi och andra typer av färdigheter som inte funnits tidigare. Curse är bl.a. en ny trollformel som är ganska intressant.

Wiki-sidorna har inte hunnit uppdateras ännu. Genom tur så har jag lyckats få en del bra kort från boosters och det gör givetvis att sugen på att satsa pengar på spelet också blir betydligt lägre, vilket onekligen är gynnsamt för min ekonomi här borta. :) Jag har 2 st nya epic-kort som jag behöver jobba på att levla upp och det har jag avsatt lördagen för den här gången. Jag börjar känna mig rätt nöjd över den samling kort som jag har.

(På vardagar så kör jag givetvis vidare på mina javastudier och jag kämpar vidare med teorin, där mestadels av läsningen just nu ligger fokus på enbart GUI-programmeringen, eftersom jag är svag där. NetBeans är lite buggig och jag kan inte förlita mig på en sån utvecklingsmiljö, därför så måste jag skriva hela GUI:it själv vilket är väldigt jobbigt i nuläget, men lärorikt! NetBeans har jag dock fortfarande nytta av...)

Inga kommentarer: