fredag 28 juni 2013

Bojkottar svenska tv-kanaler

P.g.a. Kiruna Radiotjänst och det förtryck mot svenska folket samt konsekvensen av deras samarbete med bl.a. SVT så har jag sedan en tid tillbaks valt att försöka bojkotta SVT som sänds ut via internet. Jag tycker det känns tråkigt ärligt talat, men p.g.a. deras attityd ang. att dom vill att alla ska betala tv-licens oavsett om man har TV eller radio så får det mig att också bojkotta deras webbtjänster. Jag kände ett tag att det var lite roligt att kunna kolla på SVT via internet istället för på vanlig TV (direkt via deras webbsida) men nu känns det inte speciellt roligt längre.

Jag har också kommit fram till att jag inte behöver bojkotta alla svenska tv-kanaler (som sänds via internet), utan enbart SVT. Jag tycker att SVT som TV-kanal inte är oskyldiga utan deras samarbete med Kiruna Radiotjänst är ett faktum och det gör SVT till en lika stor förtryckare som Kiruna Radiotjänst.

Vad jag känner är inget större missnöje, men jag känner att det är viktigt att inte ge stöd till en tv-kanal som inte respekterar mänskliga rättigheter utan som aktivt supportar förtryck och spionage. Man ringer upp folk på helger via anonyma telefon-nummer och ställer frågor och aktivt gör olika typer av intrång på människors privatliv genom deras betéende.

Jag märkte på min förra arbetsplats att det är många som valt att blunda för vad tv-bolagen håller på med ibland och man väljer att bara göra som vi alla gjorde förut...