torsdag 29 augusti 2013

Gnome - återställd delete knapp!!


Idag så brände jag 30 minuter på att få tillbaks min delete knapp. Dvs. från och med Gnome version 3.2 så har man ändrat default inställning för tangentbordets delete knapp vilket inneburit att jag inte kunnat radera filer i huvudtaget genom att klicka på delete på mitt tangentbord!

Det är vansinne så som jag upplevt det, men efter att jag läste igenom dokumentation idag skrivet från Archlinux.org så står det skrivit att det har varit möjligt att radera filer om man tryckt på ctrl + delete samtidigt. Alltså, hur ska jag veta det? Så efter att jag följt instruktionerna, aktiverat accel via Dconf, samt att genom att gå in grafiskt i Nautils och mappat om tangenten, så funkar det nu! ;) Välkommen till nördlandet!

Inga kommentarer: