lördag 10 augusti 2013

Uppsagt internet

Förra månaden så tog jag beslutet ang. att säga upp min internet-anslutning. Detta har flera fördelar och inte bara p.g.a. min ekonomi, utan också p.g.a. den nya lag som i nuläget ligger uppe på domstol här i Sverige ang. frågan om tv-licens inbegriper datorer som kan ta emot tv sändningar (SVT) via internet. Den person som äger internet-anslutningen betalar tv-licens, men dom som inte har någon egen internet-anslutning berörs inte av lagen. Jag har en snäll granne där jag har möjlighet att använda hennes internet, så Kiruna Radiotjänst kommer inte börja jaga mig iallafall, då går jag till polisen, garanterat!

Så det känns mer tryggt för mig efter detta beslut. Tjejen har också kostat mig väldigt mycket pengar så jag har inte råd med mer än vad jag betalar för i nuläget heller ds. Trygghet i livet är viktigt, men också en förutsättning för att jag inte ska bli sjuk ds.