fredag 27 september 2013

Jobbsökande och livet!

Idag är det fredag och jag sitter här i vanlig ordning och söker jobb via platsbanken. Jag har inte lyckats få någonting ännu och det har inte heller hjälpt ang. att det faktum att jag börjat söka städjobb också. Faktum är att det ser ut som jag inte är kvalificerad för mer än ungefär 90% av alla städjobb som utannonserats. Så det ser lite mer dystert ut än vad jag hade hoppats på. Kontor/adminstration är det som jag kört mest på och jag ser att det även fortsättningsvis kommer att ligga i fokus här borta, jag har inte gett upp totalt ang. städjobb men det är ett fåtal jobb som jag kan söka.

Mary bor i lägenhet i nuläget så jag har lyckats förhindra att hon hamnat ute i hemlöshet då jag sponsrade henne ekonomiskt även för detta den här månaden. Hon är bekymrad över den närmsta framtiden och vill att jag ska sponsra henne med pengar för mer mediciner (njurmedicin bla. samt andra väldigt viktiga preparat). Detta är ingenting som jag kan göra utan jag hoppas på att Mary själv kommer att kunna lösa hennes problem, på något sätt... Jag har inte fått något arbete och det innebär inga pengar till Mary, så roligare än så är det inte.

Det som är positivt är det faktum att jag njuter av god mat här borta och även fast det tar väldigt lång tid att laga mat så är det värt det. Jag kommer att vilja bli bättre när det gäller min matlagning den kommande framtiden genom att krydda lite bättre och experimentera litegrann. Det blir relativt billig mat, men det innebär inte att maten ska behöva smaka illa! Så det är positivt.

Jag har också börjat komma ut lite mer på promenader igen trots att kylan nu är på väg in och sommarvärmen känns som väldigt väldigt långt borta.