tisdag 17 september 2013

Mary och mig själv

Idag fick jag beskedet från Mary själv ang. att dom är färdiga med operationen på henne. Det var ytterligare en mindre operation som dom gjort på henne, dock livsnödvändig för att hon ska kunna klara av att andas ordentligt, så det var kritiskt och något som dom var tvungna att genomföra. Hon skriver att hon behöver vila, så hon blir nog offline ett tag nu tror jag.

Jag känner själv att det är bra att allting har gått bra för hennes del, men framtiden ser problematisk ut, speciellt för Mary. I hennes fall så måste hon ta en dag i taget. Jag kan förvänta mig en tjej med ett skrikande av behov av mediciner (p.g.a. av hennes operationer), men jag kan också förvänta mig en tjej som har möjlighet att leva ett bra tag till framöver och det är givetvis positivt!

Vad som inte är lika positivt är min ekonomi, men jag är OK och sakta men säkert så kommer jag att få det bättre. Så jag kämpar vidare med jobbsökandet och har f.r.o.m. idag även börjat att söka städjobb i bl.a. Stockholm. Det känns lite synd för mig själv då jag vet vad jag egentligen skulle vilja jobba med, men detta är bara något för ekonomin, ingenting som jag har tänkt att göra någon större framtida karriär utav, så mina studier i både java och javascript fortsätter och jag har också en bror där vi påbörjat ett projekt där min roll blir att porta hans spel till java när det väl är färdigutvecklat i C++. Under utveckligen av spelet så är min roll även att komma med förslag, idéer och åsikter ang. hur spelet ska se ut och jag ville absolut inte tacka nej till detta! Jag förstår dock att det kan bli svårt för honom att få tiden att räcka till.