fredag 1 november 2013

Fortsatta javastudier...


Mina javastudier fortsätter här borta. I långsamt tempo så läser jag vidare på böcker från Bruce Eckel och det är mest repetition av grunderna i nuläget.

Inget nytt jobb ännu, högre banklån (p.g.a. Marys sjukhusräkningar) och troligtvis inga pengar från tjejen det här året (ouch!). Detta innebär en fortsatt kamp för mig att leva en bra bit under existensminimum varje månad och ännu tuffare blir det om några månader då mina sparpengar kommer att vara helt slut som hittils täckt upp en del av min ekonomi för att säkerställa att jag kunnat köpa mat varje månad. Jag känner att det inte finns så mycket annat att göra än att söka vidare när det gäller jobb och även då jag hela tiden får hem avslag, så fortsätter jag ändå. Jag har inte rätt till jobb-coach eftersom jag inte finns inskriven på Arbetsförmedlingen längre och... även när jag fanns inskriven där så skulle jag få problem med Försäkringskassan om dom gick in och hjälpte mig, så där är NO NO. Ska jag få ett jobb, så får jag fixa det själv, så som det varit sedan förra sommaren då jag avslutade min senaste anställning.

Jag ser positivt på livet och varför skulle jag inte göra det? Android-telefonen har dessutom gett mig nya möjligheter för både fortsatt språkutbildning och en massa andra saker som jag hittils fortfarande inte hunnit uforska igenom.

Det tycks som att mitt arbetssökande utanför Sverige behöver ges lite högre prioritet framöver, så det kan vara nyckeln för mig att få något. Det finns inget hopp ang. att få något i det här landet, känner jag. Jag har försökt allt vad jag kan, utan positivt resultat.